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Strategiespiel Cthulhu: Rise of the Cults

Luzifer

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Von RedImp Games aus Polen wurde ein thematisch nicht unattraktives Spiel angekündigt :D:

Rise of the Cults.jpg

  • Cthulhu: Rise of the Cults
  • Autor: Krzysztof Wolicki
  • 1-4 Spieler
  • ab 14 Jahren
  • 90 - 12 Minuten

Es wurde nur in einem Newsletter angekündigt. Mir ist natürlich sofort aufgefallen, dass ich das Design auf dem Cover schon mal gesehen habe: Bei Richard Luong. Dem Künstler von Cthulhu Wars! Ich finde seine Zeichnungen atemberaubend genial! Ich hoffe mehr im Spiel davon zu sehen.

Über das Spiel selbst sagen die Hersteller (auf Englisch):

„Cthulhu: Rise of the Cults” is the game in which players will impersonate the cult leaders worshipping the Great Old Ones, at the same time fighting other cults down as unworthy of revealing and tasting the prohibited knowledge. It’s not an easy task when apart from submitting the acts of faith they must simultaneously carry out perpetual fight with other cults and keep maximum discretion from the curious investigators and other organisations. Their activities focus on constant quest for spreading the influence as well as celebrating dark rituals which are meant to sow the seeds of insanity and uncertainty in the people’s minds so as to create the power ready for the advent of what is unnamed and lead up with collapse of the present system at the same time.

The main arena for the cult activities will be cities on the board in which they will seek to gain dominance by creating places of worship and celebration of the rituals, as well as challenging other cults to the open confrontation which causes disorganisation in their structures.

„Cthulhu: Rise of the Cults” is the area control type game with the elements of deck building where every leader plans ahead the commands for the turn in order to achieve their goals and destroy their enemies. The leaders have at their disposal their own pile of cards (the Cult Cards) which reflects abilities and the potential of their cults. In the course of the game each player will try to augment their capabilities by obtaining useful cards in particular cities which will efficiently help them carry out the rituals to sow the terror among the residents as well as hold their own against other leaders.
Custom made Followers’ Dice are the element which brings uncertainty and fragility into the game. Players roll them at the beginning of the recruitment phase in every turn to gain the temporary group of believers who will support the leaders’ planned actions.

Man kann sich auf dieser Seite eintragen für den Newsletter. Da die Firma auch Martians: A Story of Civilisation gemacht hat, könnte es auch eine KS werden. In diesem Fall verschieb ich den Thread.
 
Uiuiui...das hört sich aber an, als haben die sich ganz schön was vorgenommen:
  • Area Control (oder nur "type", also in Anlehnung?)
  • Deckbuilding
  • mit Würfeln
  • verdeckte Befehlsreihenfolge pro Runde
Ich drücke die Daumen, dass das etwas wird.
 
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